Tervehdys kaikille!
Minua mietitytti muutama asia
Hiisi vieköön -tapahtumaan liittyen, joten soitin järjestäjältä vähän lisätietoja. Tässäpä ne samalla muillekin tiedoksi:
Pe 3.8. YömelontaTästä sanottiin tapahtuman sivuilla, että ei sovellu aloittelijoille, joten halusin tuota tasovaatimusta vähän tarkentaa.
Kyse ei ole siitä, että tarvittaisiin vuosien kokemus tai hurja kunto, jotta pääsee mukaan. Kuulemma jos muutamankin pidemmän (20km) retken on tehnyt, niin hyvin pärjää mukana. Keskinopeus kaikilla tapahtuman melonnoilla on noin 4km/h
ja juomataukoja pidetään, eli ei ole kilpamelonnasta todellakaan kyse.
Järjestäjä suositteli mukaan otsalamppua ja heijastimia/heijastinliiviä. Jos ei löydy otsalamppua, niin sitten joku muu lamppu mukaan.
Yömelonta tapahtuu kapealla joella, jossa ei ole suoranaisia koskia, ainoastaan yksi virtapaikka -osuus. Eli helppo reitti.
Lauantaimelonta 4.8.Pääosin myöskin jokea pitkin melotaan, lukuunottamatta yhtä noin 2 km pitkää järvenylitysosuutta. Sään mukaan katsotaan, että tehdäänkö ylitys suoraan selän yli vai rantoja pitkin. Sunnuntain melonnasta en kysellyt sen tarkemmin, mutta jossain sivulauseessa tuli ilmi, että helppo reitti sekin.
YöpyminenHän suositteli telttamajoitusta, eli omat telttakamat mukaan. Leppäkosken sisätilamajoituspaikka tulee muuttumaan, joten sikälikin teltta helppo vaihtoehto. Paikan päällä sitten näytetään sallitut telttapaikat.
Ilmoittautuminen...käy kuulemma helpoiten netissä tapahtuman sivujen kautta niin, että jokainen ilmoittaa itse itsensä.
http://www.hehkua.fi/tapahtumat/hiisi_viekoon_melonta/Eiköhän koota kunnon poppoo ja pistetä hameenhelmat ja housunlahkeet melatansseissa heilumaan
Ketkä ovat näillä näkymin lähdössä tuonne? Itse ainakin olen sen merkannut kalenteriin, en vain vielä tiedä ehdinkö töiden puolesta sinne jo pe vai vasta la.